Kagero 3058 Kawasaki Ki - 61 Hien/ Ki - 100 EN
Monographs No. 58 Kawasaki Ki - 61 Hien/ Ki - 100 Leszek A. Wieliczko
116 stron
105 czarno-białych zdjęć
19 arkuszy A4 z planami modelarskimi (w skalach 1:48, 1:72)
2 dwustronne arkusze A2 z planami modelarskimi (skala 1:32)
14 sylwetek kolorowych
Książka w języku angielskim
Kawasaki Ki-61 Hien do dziś pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich samolotów myśliwskich z okresu II wojny światowej. Wyróżniał go napęd – był jedynym produkowanym seryjnie podczas wojny japońskim myśliwcem z silnikiem rzędowym chłodzonym cieczą. Ki-61 pojawiły się w większej liczbie na froncie w lecie 1943 roku. Walczyły nad Nową Gwineą, Filipinami, Okinawą oraz w obronie Wysp Japońskich. Zbudowano ponad 3000 egzemplarzy Ki-61 różnych wersji i odmian. Pod koniec wojny do służby weszły także samoloty Ki-100, powstałe z połączenia płatowca Ki-61-II Kai z silnikiem gwiazdowym Mitsubishi Ha-112-II.
W książce opisano genezę i historię rozwoju wszystkich wersji i odmian samolotu, począwszy od Ki-60, poprzez Ki-61-I i Ki-61-II, aż do Ki-100-I i Ki-100-II. Opis użycia bojowego obejmuje okres od nieco przypadkowego debiutu podczas rajdu Doolittle’a w kwietniu 1942 roku aż do zakończenia wojny. Nie zabrakło również informacji o losach egzemplarzy zdobytych i testowanych przez aliantów, a także o malowaniu i oznakowaniu. Książkę uzupełniają liczne tabele i załączniki, kilkanaście arkuszy rysunków w skali 1/72, 1/48 i 1/32 oraz plansze barwne z sylwetkami wybranych samolotów.
Monographs No. 58 Kawasaki Ki - 61 Hien/ Ki - 100 Leszek A. Wieliczko
116 pages,
18 painting schemes
105 archive photos
19 pages A4 sheet of scale drawings
2 double A2 sheet with drawings
The Kawasaki Ki-61 Hien or Type 3 Fighter remains to this day one of the most recognizable Japanese fighters of the World War II era. What makes Hien unique is the powerplant – it was the only mass-produced Japanese fighter powered by an inline, liquid cooled engine. The Ki-61 began to arrive at the frontlines in large numbers in the summer of 1943 and took part in battles over New Guinea and later over the Philippines and Okinawa, as well as in the defense of the Japanese Home Islands. In total over 3,000 examples of various Ki-61 variants and derivatives were built. The Ki-100, a Ki-61-II Kai airframe mated to the Mitsubishi Ha-112-II radial engine, entered service towards the end of the war.