-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.ICM
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
ICM 48280 B-26K with USAF Pilots & Ground Personnel 1/48
Plastikowy model bombowca do sklejania. Nie zawiera kleju ani farb modelarskich.
Samoloty B-26K Counter Invader zaczęły wchodzić do służby w siłach powietrznych USA wiosną 1964 roku. Do kwietnia 1965 roku USAF otrzymywały wszystkie zamówione egzemplarze. W tym czasie amerykańskie siły zbrojne w Wietnamie pilnie potrzebowały samolotu przeciwpartyzanckiego, a wiosną 1966 podjęto decyzję o rozmieszczeniu B-26K w Azji Południowo-Wschodniej. Bazując na lotniskach w Tajlandii, latali na misje bojowe do Laosu. Ponieważ Tajlandia nie zezwoliła na stacjonowanie bombowców na swoim terytorium, od maja 1966 roku samoloty te były tymczasowo oznaczone jako samoloty szturmowe – oznaczeniem A-26A. A ponieważ działania w Laosie uznano za nieoficjalne, kontrnajeźdźcy z Azji Południowo-Wschodniej nie posiadali insygniów narodowych. Większość swoich misji bojowych te samoloty szturmowe wykonywały w ciemności. Powodem tego były środki wietnamskiej obrony przeciwlotniczej, które stanowiły poważne zagrożenie dla samolotów tłokowych przy niskich prędkościach.
The B-26K Counter Invader aircraft began entering service with the US Air Force in the spring of 1964. Until April 1965, the USAF received all ordered copies. By this time, the American armed forces in Vietnam were in dire need of an anti-guerrilla aircraft, and in the spring of 1966 it was decided to deploy the B-26K in Southeast Asia. Based on airfields in Thailand, they flew combat missions to Laos. Since Thailand did not allow the basing of bombers on its territory, from May 1966, these aircraft were temporarily designated as attack aircraft – with the designation A-26A. And since the actions in Laos were considered unofficial, the Counter Invaders based in Southeast Asia did not carry national insignia. Most of their combat missions, these attack aircraft made in the dark. The reason for this was the means of Vietnamese air defense, which posed a serious danger to piston aircraft at low speeds.