-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Academy11 Sandan-ro 98beon-gilGyeonggi-do,Korea Południowa
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.Hobby 2000 Sp. z o.o.Tadeusza Kościuszki 227Katowice,40-600Polska
Academy 12627 USMC F/A-18A+ VMFA-232 "Red Devils" 1/144
Plastikowy model do sklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
McDonnell-Douglas/Northrop F/A-18 Hornet to pokładowy samolot myśliwski oraz szturmowy zdolny do działania w każdych warunkach atmosferycznych. Korzenie F/A-18 sięgają 1974 roku i prototypu F-17, którym właśnie w tym roku zainteresowano dowództwo US Navy. Kontrakt na budowę seryjną samolotu zawarto w 1976 roku. W celu przyspieszenia prac koncern Northrop wszedł we współpracę z koncernem McDonnell-Douglas. W wyniku czego już 18 listopada 1978 roku miał miejsce oblot prototypu, a rok później udane lądowania na pokładzie lotniskowca. Od 1982 roku samolot jest dostarczany do jednostek liniowych, z silnikami General Electric F404-GE-402 jako jednostką napędową. Samolot jest produkowany w kilku wersjach. Pierwszymi był F-18A (myśliwska) oraz F-18B (treningowa). Szybko pojawiły się zamówienia zagraniczne z Hiszpanii, Kanady oraz Australii. W 1987 roku powstała wersja F-18C, przystosowana do użycia pocisków AMRAAM. Rok później wszedł do służby F/A-18D-dwumiesjcowa wersja F-18, przystowany do działania w każdych warunkach pogodowych, mogący pełnić rolę samolotu szturmowego. Na jego bazie powstała wersja rozpoznawcza R/F-18D. Najnowsze wersje (tzw. Super Hornet)-F/A-18E oraz F/A-18F to bardzo zmodyfikowane wersje F/A-18D. Cechują się zwiększoną długością kadłuba, rozpiętością skrzydeł oraz ich powierzchnią. Posiadają też nowe silniki General Electric F414 oraz zdecydowanie rozbudowaną i unowocześnioną awionikę. Po raz pierwszy zostały zaprezentowane w 1995 roku. Na bazie F-18 powstał także samolot walki elektronicznej EA-18G Growler. Wszystkie wersje F/A-18 spotkały się z przychylnością pilotów, cechują się niską awaryjnością, prostotą obsługi oraz bardzo dobrymi parametrami lotu. Hornety brały udział w operacji przeciwko Libii w 1986 roku oraz w operacji Pustynna Burza w 1991 roku. Dane techniczne (wersja F/A-18 C): Prędkość maksymalna: 1915 km/h, prędkość wznoszenia: 254 m/s, pułap praktyczny 15240 m, zasięg maksymalny: 3340km, promień działania: 280-740 km, uzbrojenie: stałe- pojedyncze działko sześciolufowe M61A-1 kal.20mm, podwieszane-do 7700kg ładunku.
The McDonnell-Douglas/Northrop F/A-18 Hornet is an airborne fighter and attack aircraft capable of operating in all weather conditions. The roots of the F/A-18 can be traced back to 1974 and the F-17 prototype, which was the very year the US Navy command became interested in it. The contract for serial construction of the aircraft was awarded in 1976. In order to speed up the work, the Northrop concern entered into cooperation with the McDonnell-Douglas concern. As a result, a prototype flight already took place on November 18, 1978, followed a year later by successful landings aboard the aircraft carrier. Since 1982, the aircraft has been delivered to line units, with General Electric F404-GE-402 engines as the power unit. The aircraft is produced in several versions. The first were the F-18A (fighter) and the F-18B (trainer). Foreign orders from Spain, Canada and Australia quickly followed. In 1987, a version of the F-18C was developed, adapted to use AMRAAM missiles. A year later, the F/A-18D-two-mission version of the F-18 entered service, adapted for all-weather operation and capable of acting as an attack aircraft. On its basis the R/F-18D reconnaissance version was developed. The latest versions (the so-called Super Hornet)-F/A-18E and F/A-18F-are highly modified versions of the F/A-18D. They feature increased fuselage length, wingspan and wing area. They also have new General Electric F414 engines and greatly expanded and upgraded avionics. They were first unveiled in 1995. Also based on the F-18 was the EA-18G Growler electronic warfare aircraft. All versions of the F/A-18 were met with favor by pilots, characterized by low failure rate, simplicity of operation and very good flight performance. Hornets took part in the operation against Libya in 1986 and in Operation Desert Storm in 1991. Technical data (F/A-18 C version): Maximum speed: 1915 km/h, climb rate: 254 m/s, practical ceiling: 15240 m, maximum range: 3340km, operating radius: 280-740km, armament: fixed-single M61A-1 cal.20mm six-barrel cannon, underslung-up to 7700kg payload.