A&A Models 7226 Beechcraft 350 Super King Air 1/72
Plastikowy model samolotu do sklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Beechcraft 200 Super King Air to współczesny, amerykański samolotem pasażerski i wielozadaniowy w układzie dolnopłata, z podwoziem trójpodporowym – chowanym w locie. Oblot prototypu miał miejsce w 1972 roku. Samolot liczy sobie ok. 13,3 m długości, przy rozpiętości skrzydeł rzędu ok. 15,3 metra. Napęd zapewniają dwa Pratt and Whitney Canada PT-6A-41 o mocy 850 KM każdy.
Beechcraft 200 Super King Air został opracowany jako ewolucyjne rozwinięcie bardzo udanego samolotu Beechcraft 100 King Air W stosunku do swego poprzednika, odróżnia się przede wszystkim wydłużonym kadłubem, zwiększoną rozpiętością skrzydeł, zastosowanie zupełnie innego usterzenia ogonowego w kształcie litery „T”, wykorzystaniem nowych silników o wyraźnie większej mocy maksymalnej, jak również zwiększoną pojemnością zbiorników paliwa oraz nową awioniką. Co więcej, nowa maszyna została bardzo starannie przetestowana i opracowana aerodynamiczne. Mimo zatem pewnych podobieństw, Beechcraft 200 Super King Air i Beechcraft 100 King Air to dwa, różne samoloty. Warto wskazać, że konstrukcja Beechcraft 200 była rozwijana i w 1981 r. pojawiła się kolejna wersja (Beechcraft B200) wykorzystujący zmodernizowane silniki Pratt and Whitney Canada PT-6A oraz posiadający nowe wyposażenie elektroniczne. Samoloty Beechcraft 200 Super King Air były i są eksploatowane zarówno przez użytkowników cywilnych, jak i wojskowych – w tym siły powietrzne Stanów Zjednoczonych.
The Beechcraft 200 Super King Air is a contemporary U.S. passenger and multipurpose aircraft in a low-wing configuration, with three-legged landing gear - retractable in flight. The prototype was flown in 1972. The aircraft is about 13.3 meters long, with a wingspan of about 15.3 meters. Propulsion is provided by two Pratt and Whitney Canada PT-6A-41s with 850 horsepower each.
The Beechcraft 200 Super King Air has been developed as an evolutionary development of the highly successful Beechcraft 100 King Air Compared to its predecessor, it is distinguished primarily by an elongated fuselage, increased wingspan, the use of a completely different "T" shaped tail tail tailplane, the use of new engines with significantly higher maximum power, as well as increased fuel tank capacity and new avionics. Moreover, the new machine has been very carefully tested and aerodynamically developed. Thus, despite some similarities, the Beechcraft 200 Super King Air and the Beechcraft 100 King Air are two, different aircraft. It is worth pointing out that the design of the Beechcraft 200 was developed and in 1981 another version appeared (Beechcraft B200) using upgraded Pratt and Whitney Canada PT-6A engines and featuring new electronic equipment. Beechcraft 200 Super King Air aircraft have been and continue to be operated by both civilian and military users - including the United States Air Force.