Hasegawa 20623 Volkswagen Beetle Type 1 1963 Nippon Grand Prix 1/24
Plastikowy model samochodu do sklejania. Zestaw nie zawiera kleju ani farb modelarskich.
Volkswagen Beetle Type 1, znany również jako "Garbus" lub "Bogar", to legendarny samochód produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen w latach 1938-2003. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i ikonicznych samochodów w historii motoryzacji.
Beetle Type 1 został zaprojektowany przez Ferdinanda Porschego w latach 30. XX wieku i był pierwotnie zamierzeniem jako tani, kompaktowy i praktyczny samochód dla masowego rynku. Po raz pierwszy został wprowadzony na rynek w 1938 roku, ale produkcja została przerwana w wyniku II wojny światowej. Po wojnie, Beetle stał się symbolem odbudowy niemieckiej motoryzacji i stał się popularny zarówno w Niemczech, jak i na całym świecie.
Beetle Type 1 wyróżniał się charakterystycznym, zaokrąglonym kształtem nadwozia, które miało przypominać kształt żuka. Samochód był napędzany przez czterocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik umieszczony z tyłu, co było nietypowe w większości samochodów tamtej epoki. Oryginalne modele miały moc w granicach 25-30 koni mechanicznych, a późniejsze wersje oferowały moc większą niż 50 KM.
Plastic model car for gluing. The kit does not include glue or model paints.
The Volkswagen Beetle Type 1, also known as the "Hunchback" or "Bogar," is a legendary car produced by the German company Volkswagen from 1938 to 2003. It is one of the most recognizable and iconic cars in automotive history.
The Beetle Type 1 was designed by Ferdinand Porsche in the 1930s and was originally intended as a cheap, compact and practical car for the mass market. It was first introduced in 1938, but production was discontinued as a result of World War II. After the war, the Beetle became a symbol of the restoration of German motoring and became popular both in Germany and around the world.
The Beetle Type 1 was distinguished by its distinctive rounded body shape, which was designed to resemble the shape of a beetle. The car was powered by a four-cylinder, air-cooled engine located at the rear, which was unusual for most cars of the era. Original models had power outputs in the range of 25-30 horsepower, with later versions offering more than 50 hp.