Plastikowy model do sklejania GMC DUKW-353 With WTCT-6 Trailer
Zestaw nie zawiera kleju ani farb modelarskich.
GMC DUKW-353, powszechnie znany jako "Duck" (Kaczka), to amerykański amfibia transportowa z okresu II wojny światowej. Przyczepa WTCT-6 była często używana w połączeniu z DUKW-353 do zwiększenia jego zdolności transportowych. Oto szczegółowe informacje o tych pojazdach:
GMC DUKW-353
- Projekt i Rozwój: DUKW-353 został zaprojektowany przez firmę General Motors Corporation (GMC) jako pojazd amfibijny służący do transportu żołnierzy i zaopatrzenia przez wodę i ląd. Był to innowacyjny projekt, który łączył cechy ciężarówki i łodzi.
- Specyfikacje: Napędzany był silnikiem GMC o mocy 94 KM, mógł przewozić około 25 żołnierzy lub ładunek o masie 2,3 tony. Miał zdolność pływania w wodzie dzięki hermetycznej kadłubowej konstrukcji i śrubie napędowej.
- Zastosowanie Bojowe: DUKW był szeroko stosowany przez siły alianckie podczas II wojny światowej, szczególnie podczas lądowań amfibijnych, takich jak D-Day i operacje na Pacyfiku.
Przyczepa WTCT-6
- Konstrukcja i Użycie: Przyczepa WTCT-6 była specjalnie zaprojektowana do użytku z pojazdami DUKW. Jej głównym zadaniem było zwiększenie zdolności transportowych DUKW poprzez dodatkowe miejsce na ładunek.
- Zastosowanie: Przyczepa ta była używana do transportu dodatkowego sprzętu, amunicji, paliwa lub innych materiałów niezbędnych na froncie.
Znaczenie i Dziedzictwo
- Wartość Strategiczna: DUKW-353 wraz z przyczepą WTCT-6 odegrały kluczową rolę logistyczną podczas wojny, umożliwiając szybki i efektywny transport materiałów w trudnych warunkach terenowych i wodnych.
- Dziedzictwo: Po zakończeniu wojny, wiele DUKWs zostało wykorzystanych w celach cywilnych, w tym w turystyce i ratownictwie.
GMC DUKW-353 z przyczepą WTCT-6 jest doskonałym przykładem innowacyjności i praktyczności inżynierii wojskowej z okresu II wojny światowej, łącząc zdolności transportu lądowego i wodnego w jednym pojazdzie.